Novosti, 2024

Festival znanosti u školi Šijana

Kreativnost i inteligencija

Ne postoji direktna veza između kreativnosti i inteligencije, naime sama inteligencija ne garantira kreativnost. S druge strane, istraživanja su pokazala da u prosjeku, kreativni ljudi imaju viši kvocijent inteligencije. Za kreativnost potrebna je određene razina inteligencije, ali nije dovoljna. Takav model naziva se graničnom hipotezom, a predstavio ga je Ellis Paul Torrence.

Povezanost inteligencije i kreativnost proučavana je od 1950-ih pa sve do danas, a jedan od istaknuti psihologa koji su istraživali taj fenomen bio je i Joy Paul Gilford koji tvrdi da kreativnost zahtijeva divergentno mišljenje, dakle usmjerenost na pronalaženje više različitih mogućih rješenja. U kreativnom procesu dominantna je desna polovica mozga koja je zadužena za neverbalno, intuitivno i emotivno. Zanimljivo je dodati da formalno obrazovanje i iskustvo može smanjiti kreativno rješavanje problema.

Ovu prezentaciju s temom: “Kreativnost i inteligencija” napravili su: Adrian Baltić, Nikola Mišljenović i Tomislav Zadravec učenici 7.c Osnovne škole Šijana u Puli!

                                                        Učiteljica Vernesa Kaltak

                   Umjetna inteligencija

Više fotografija pogledajte u privitku (vidi: više)